Lyg išsipildžiusi vaiko svajonė
Ryškus, stilingas, šiuolaikiškas – taip dažnas apibūdino šiemet mūsų šaliai „Eurovizijoje“ atstovavusio ir 14-ąją vietą užėmusio Silvester Belt pasirodymą bei įvaizdį. Tikroji dainininko pavardė yra Silvestras Beltė.
Jo dainos „Luktelk“ priedainis įsiminė Malmėje, Švedijoje, šėlusiai publikai ir daugeliui konkursą per televiziją stebėjusių žiūrovų. Šį konkursą žiūri apie 200 milijonų kone visame pasaulyje.
O dažnas panevėžietis akimis ieškojo Vainoto Jakšto. Stilistu sostinėje dirbantis buvęs panevėžietis šiame konkurse rūpinosi mūsų šalies atstovo Silvester Belt bei šokėjų įvaizdžiu: drabužiais, batais, aksesuarais.
Koks jausmas apima žinant, kokia žmonių gausybė tave mato per televizorių? Kaip tramdyti emocijas laukiant balų ir galutinio rezultato?
To paklaustas, V.Jakštas atviravo, kad išgyveno visą jausmų spektrą – nuo graudulio iki euforijos. Graudulys – iš atsakomybės ir pasididžiavimo, laikant rankose savo šalies vėliavą.
„Dalyvavimas „Eurovizijos“ konkurse man buvo lyg išsipildžiusi vaiko svajonė“, – šypsojosi psichologijos mokslus baigęs vaikinas.
Jis šiuo konkursu žavėjosi jau nuo vaikystės.
Netikėta saldi pergalė
Profesionalūs stilistai dirba metų metus, bet taip ir negauna kvietimo vykti į „Euroviziją“. Tad kaip panevėžiečiui pavyko ištraukti sėk-mingą bilietą?
Į tai V.Jakštas sakė, kad dirba pastaruoju metu itin išpopuliarėjusios ir M.A.M.A. apdovanojimuose triumfavusios Jessicos Shy komandoje. Tai – Džesikos Šyvokaitės sceninis slapyvardis.
Vykstant jos koncertų turui, Silvester Belt ryžosi dalyvauti nacio-nalinėje „Eurovizijos“ atrankoje, o tam reikėjo įspūdingo sceninio kostiumo.
„Jiedu su Džesika priklauso tai pačiai leidybos kompanijai, tad ir stilisto toli neieškojo – pasiūlė man“, – sakė panevėžietis.
Vaikinui patiko dainos idėja, ir jis sutiko. Pasiūlė atlikėjui vilkėti raudoną odinį kostiumą. Tuomet neatrodė realu laimėti atranką, tad tuo saldesnė buvo pergalė visai komandai.
Paskelbus nugalėtoją, nekilo abejonių dėl stilisto – darbas juk jau pradėtas.
Lyg nosies ir pirštų bintai
V.Jakšto užduotis buvo dabar jau didžiajai „Eurovizijai“ sukurti visos komandos įvaizdį, atrinkti kostiumams tinkamiausius audinius ir siluetus, o tuomet – rasti dizainerius, kurie įgyvendintų sumanymą.
„Visuomet pabrėždavome, kad dirbo tik lietuviai dizaineriai“, – tęsė stilistas.
Betgi sceninis kostiumas jau buvo gatavas? O visa kita, atrodytų, tik smulkmenos...
Tai išgirdęs pašnekovas šypsojosi, kad „Eurovizijoje“ Silvester Belt pasirodė su nauju kostiumu. Jį, taip pat iš raudonos odos, pasiuvo panevėžietė dizainerė Marija Petraitytė.
„Eurovizijos“ scena – 360 laipsnių, tad atlikėjas turi gerai atrodyti iš visų pusių, reikėjo įvairių simbolių, detalių.
Garsųjį nosies ir kitus aksesuarus pagamino Gintarė Pečkytė.
Rankų darbo batus su užrašu „Luktelk“ ir Silvestro vardu ant liežuvėlių, padų sukūrė, pagamino ir atsiuntė Ispanijoje gyvenanti Kamilė Peleckytė. Ji buvo pasiūliusi 6 visiškai skirtingus variantus.
Smalsuolius suintrigavo atlikėjo nosies aksesuaras, bet ką jis simbolizuoja, daugeliui taip ir neaišku.
Pašnekovas aiškino, kad šis akcentas bei žiedai ant pirštų yra tarsi sidabro bintas ir užuomina į dainos eilutę: „Ar aš dar gyvas?“
„Eurovizijoje“ visi ryškūs, reikėjo išsiskirti. Raudona oda, metalu iškaltos kostiumo juostos, bintą vaizduojantys aksesuarai tam labai tiko“, – kalbėjo jaunuolis.
Drabužių – aštuoni lagaminai
Šokėjai, priešingai, turėjo tapti Silvester Belt šešėliais, beveik nematomomis būtybėmis, todėl jie pasirodė su gobtuvais ant galvų. Pastarieji turėjo apsiprasti, kad dėl gobtuvų scenoje judėti bus sudėtingiau, bet to reikėjo dainos vizijai.
Užtat stilistas turėjo kaip reikiant padirbėti, kad jų kostiumai būtų patogūs šokant, nevaržytų galvos, pečių, kad kelnių ilgis būtų idealus.
„Dėl aprangos mano žodis buvo paskutinis“, – patikino V.Jakštas.
Jis prisipažino nesitikėjęs Malmėje tokio greito įvykių tempo ir džiaugėsi, kad atsivežė daugiau drabužių, nei manė jų prireiksiant. Mat Silvester Belt vilkėjo vis kitus drabužius kaskart pasirodęs viešumoje, ir V.Jakšto rūpestis buvo, kad atlikėjas atrodytų reprezentatyviai.
Panevėžietis suskaičiavo, kad lėktuvu atsiskraidino 6 lagaminus drabužių, o dar 3 dėžės pasiekė iš Londono. Lagaminai oro uoste nepasimetė, tik vienas buvo sudaužytas. Laimei, drabužiai nenukentėjo.
„Atgal grįžome su 8 lagaminais. Ir tai vien tik Silvestro drabužiai“, – juokėsi stilistas.
Skolinti drabužiai po konkurso keliavo į valyklą ir atgal dizaineriams, bet daugelis atiteko tam, kuriam buvo specialiai siūti.
Pats V.Jakštas dizainerių kurtus drabužius vilkėjo tik per šalių pristatymą ir konkursą.
Ar nebus ragana užbūrusi?
Konkurso dalyviai visus pasirodymus stebi iš specialių ložių, o ne arenoje kartu su šėlstančiais žiūrovais. Ar dėl to ne apmaudu?
Į tai V.Jakštas sakė, kad „Eurovizija“ yra daugiau televizijai skirtas konkursas, tad ekrane pasirodymai įspūdingesni negu arenoje. Jam teko arenoje pabūti per Silvester Belt repeticiją.
„Svarbu ne kur žiūri, o su kuo“, – patikino vaikinas.
Lietuvaičiai tarsi stovykloje kartu praleido tris savaites, nuo ryto iki vakaro, todėl labai susidraugavo. Nors „Eurovizija“ yra dainų konkursas, bet panevėžietis tvirtino, kad nesijautė priešiškumo ar kitų šalių atstovų pavydo.
Priešingai, Silvester Belt ypač susidraugavo su šveicaru Nemo, aire Bambie Thung, lenke Luna.
Ar tik nebus lietuvaičių užbūrusi airių ragana?
„Kol kas to nejaučiu“, – juokėsi V.Jakštas.
Paklaustas, ar Bambie atpažįstama be grimo, panevėžietis vėl juokėsi nežinantis. Mat be makiažo jos nėra matęs. Jos pasirodymas buvo tarsi performansas.
Kolegų atpažinimo ženklas – garintuvas jų rankose
„Su Šveicarijos komanda prasilenkdami ypač draugiškai pasimojuodavome. Su visais persimesdavome vienu kitu žodžiu, bet neteko artimiau susipažinti“, – sakė V.Jakštas.
Jis ir dauguma komandos palaikė būtent Nemo. Panevėžiečiui jo daina atrodo ir vokaliai labai stipri, ir sukrečianti emociškai, prikaustanti nuo pirmojo akordo, primenanti Fredžio Merkurio ikoninę „Rapsodiją“.
O štai dėl Nemo aprangos stilistas abejojo, ar būtų jam parinkęs rožinės spalvos drabužius, sijoną. Bet ir kritikuoti nenorėjo: reikia gerai pažinti atlikėją, perprasti dainos žinutę – nuo to priklauso įvaizdis. Todėl jis nenorėjo aptarinėti ir kitų atlikėjų įvaizdžio.
Ar būtų šveicaras ir airių ragana sulaukę tiek daug dėmesio, jei ne jų garsūs pareiškimai, kad nepriskiria savęs nei moteriai, nei vyrui? Ar jautė Malmėje, kad labiausiai konkursu domisi LGBT atstovai?
V.Jakštas pakartojo, kad šveicaras pelnytai nugalėjo, ir sakė nežinantis, kodėl apie „Euroviziją“ toks požiūris. Svarbiausia turėtų būti daina ir pasirodymas.
Su kitais stilistais susipažinti beveik neteko, bet kolegas iškart atpažindavo – paprastai jie praskubėdavo rankose laikydami drabužių garintuvą ar kitą darbo įrankį.
„Nevažiavau į Malmę konkuruoti ar megzti pažinčių“, – juokėsi panevėžietis.
Jis džiaugėsi gavęs palaikančių žinučių iš visiškai nepažįstamų žmonių, jie gyrė jo sukurtą dainininko įvaizdį.
„Eurovizija“ man davė daug pasitikėjimo savimi, parodė, kad einu tinkama linkme. Bet nežinau, galbūt po kurio laiko viskas pasikeis ir grįšiu prie psichologijos“, – svarstė panevėžietis.
Prierašai po nuotraukomis:
1. Stilisto dėka Silvestras Belt reprezentatyviai atrodė kaskart, kai tik išeidavo į viešumą.
2. Ant batų – iškalbingos detalės.
3. Malmėje V.Jakštas įsitikino, kad eina teisinga linkme.
4. Stilistas dar pataiso Silvestrui Belt aksesuarus – ir į sceną.
5. V.Jakštas ištraukė laimingą bilietą – kaip stilistui, jam tikrai sekasi.
6. Ramus, padrąsinantis pokalbis prieš Silvestro Belt pasirodymą – šįkart V.Jakštui (centre) pravertė ir psichologijos žinios.
7. Stilisto patarimai praverčia ir populiariajai Jessicai Shy. Atlikėja šiemet triumfavo M.A.M.A. apdovanojimuose.
D.Umbraso (LRT) nuotraukos