Modelį kurs pusmetį
Panevėžio Elektros gatvė po metų turėtų tapti mažos taršos zona. Tai reiškia, kad senų ir nuodingus dūmus į orą leidžiančių mašinų savininkai privalės susimokėti už važiavimą šia gatve miesto centre.
Tokį sprendimą bendru sutarimu palaimino tarpušvenčiu posėdžiavusi miesto taryba.
Draudimas senais automobiliais savaitgaliais ir švenčių dienomis važiuoti Elektros gatve turėjo įsigalioti jau nuo 2025-ųjų pradžios, tačiau nutarta jį metams atidėti.
Sprendimo projektą pristatęs savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus atstovas Vidmantas Kerpiškis teisinosi nesureguliuotais įstatymais.
Opozicijos atstovė Viktorija Vidžiūnienė, pastebėjusi, kad dėl pokyčių Elektros gatvėje jau dabar sulaukiama daug atgarsių, klausė, ar į šį procesą bus įtraukti miesto gyventojai ir verslininkai.
V.Kerpiškis patikino, kad darbo grupė viską viešins.
Susimokėjus mašina nebetarši?
Konservatorius Vitalijus Satkevičius nerimavo, kad uždraudus eismą Elektros gatve žmonėms bus problemų pasiekti teatrus, kitas meno įstaigas.
V.Kerpiškis vėlgi siūlė palaukti liepos pradžios, tada bus pasirinktas veiklos modelis ir viskas paaiškės.
Pasak inžinieriaus, galbūt už simbolinį mokestį bus leidžiama pasistatyti mašiną Elektros gatvėje, o jeigu transporto eismas bus uždraustas, žmonėms į teatrus teks kelis šimtus metrų paėjėti.
„Ar susimokėjus 60 centų simbolinį mokestį taršus automobilis tampa nebetaršus?“ – pasišaipė demokratas Lauras Jagminas.
V.Kerpiškis vylėsi, kad poveikis bus – sumažės norinčiųjų susimokėti už mašinos pastatymą Elektros gatvėje.
Opozicijos lyderė konservatorė Indiana Grigienė siūlė ieškoti kompleksinio sprendimo būdo.
„Nebūtų didelė problema uždaryti šitą gatvę, jeigu prie autobusų stoties ar kažkur netoli atsirastų pakankamai vietų automobiliams statyti. Miestas kompaktiškas, ateiti į teatrus nesunku, tačiau kaip numatoma spręsti parkingo problemą?“ – klausė I.Grigienė.
V.Kerpiškis pareiškė į šį klausimą negalįs atsakyti, o iš valdančiųjų atstovų niekas nepratarė nė žodžio.
Fiksuos vaizdo kameros
Projekto įgyvendinimas miesto savivaldybei kainuos apie 160 tūkst. eurų.
Prieš porą metų miesto taryba buvo priėmusi sprendimą, pagal kurį būtų uždrausta automobiliais patekti į mažos taršos zoną. Dabar norima atsisakyti šio draudimo apribojant transporto priemonių su vidaus degimo varikliais įvažiavimą į Elektros gatvę.
Pokytis aiškinamas kitų miestų patirtimi. Štai Kaune nuo praėjusių metų rugpjūčio 2 eurų mokesčiu apmokestinus įvažiavimą į kai kurias senamiesčio gatves esą jau bankrutavo ne viena ten veikusi kavinė, baras ir parduotuvė.
Apribojus transporto eismą Elektros gatvėje būtų pastatytos vaizdo stebėjimo kameros, turinčios sąsają su „Regitros“ duomenų baze. Kameros fiksuotų automobilių valstybinius numerius, o pagal juos būtų nustatomi mašinos pagaminimo metai.
Senų ir taršių automobilių savininkams už važiavimą Elektros gatve tektų susimokėti, o turintieji naujesnes ir netaršias mašinas gatve galėtų riedėti už dyką.