Bėdų įmonėje tarsi nebūtų
Per Rokiškio rajono tarybos posėdį Autobusų parko praėjusių metų veiklos ataskaitą pristatė naujasis įmonės direktorius Linas Brekys. Jis savivaldybės įmonei vadovauja nuo šių metų pradžios.
L.Brekys paminėjo, kad metai baigti pelningai, ir sulaukė liberalo Gintaro Girštauto klausimo, ar šie metai bus geresni.
Direktorius į tai ėmė svarstyti, kad autobusų veiklą galima prilyginti socialinei paslaugai, nes brangsta ir transportas, ir degalai – viskas. Jis abejojo ir dėl to, ar pavyks pritraukti daugiau keleivių, ir vylėsi daugiau pajamų gauti iš kitų veiklų.
Tarybos nariams įmonės bėdos ir jų sprendimo būdai buvo nė motais. Socialdemokratas Stasys Mekšėnas tesugebėjo paklausti direktoriaus, ar šiam patinka darbas.
Po atsakymo, kad taip, patinka, plačiai šypsojosi ir pats direktorius, ir politikai.
Pajamos plaukia stabiliai?
Demokratas Antanas Vagonis kalbėdamas tarp eilučių paslėpė užuominas, kad įmonė turi didelių bėdų ir dėl senų autobusų, ir dėl finansų. Bet jis pabrėžė besitikintis, kad kartu išsikapstys.
Iš ko reikia kapstytis – konkrečiai nevardijo.
Bet A.Vagonis grįžo prie šio klausimo per opozicijos valandą, vykusią po tarybos posėdžio.
Jis paprašė, kad Autobusų parko situaciją paaiškintų anksčiau šiai įmonei vadovavęs, o dabar ją kuruojantis vicemeras socialdemokratas Antanas Taparauskas.
„Gal jis su įmonės direktoriumi pateiks veiksmų planą, kaip kovoti su šiuo skauduliu, kai įmonėje kaba tokia didelė skola. Kaip įmonę ištraukti?“ – klausė politikas.
Į tribūną išėjęs A.Taparauskas tikino, kad įmonė dirba pelningai, gautas 58 tūkst. eurų pelnas. Pajamos į įmonę plaukiančios stabiliai.
Jis tarstelėjo, kad galbūt A.Vagonis galvoje turi 5 metų lizingą, nes buvo pirkti du nauji autobusai.
Dangstoma sunki situacija
Po rajono tarybos posėdžio A.Taparauskas korespondentei kartojo tuos pačius žodžius apie Autobusų parko pelną. Per tarybos posėdį jis tylėjo, nes esą nenorėjo trikdyti posėdžio eigos.
„Gal politikas kažko nesuprato“, – atlaidžiai įvertino A.Vagonio kritiką.
Bet pats A.Vagonis korespondentę užtikrino, kad viskas čia rimta – po vicemero žodžiais dangstoma sunki įmonės situacija.
„Trumparegiškas požiūris. Ką reiškia žodžiai, kad įmonė dirba pelningai, jei iš rajono biudžeto sumokama už nemokamą keleivių vežimą mieste ir rajone?“ – stebėjosi politikas.
Jis svarstė, kad netgi neaišku, kiek tiksliai keleivių vežta. Būtų galima suskaičiuoti, jei kiekvienas keleivis bent jau simboliškai sumokėtų centą.
„Sudėjus įmonės lizingą, paskolas, ankstesnes skolas – bendras skaičius apie pusę milijono eurų. Autobusų vidurkis – daugiau kaip 20 metų, yra siekiančių net 40 metų. Jei nenorime nuskandinti įmonės, reikia ko nors imtis“, – kalbėjo A.Vagonis.
Autobusų parko direktorius L.Brekys korespondentę tepatikino, kad įmonė dirba pelningai.
Viskas ritasi tik blogyn
„Panevėžio kraštas“ jau prieš kelerius metus rašė apie Autobusų parkui skiriamas dideles dotacijas iš savivaldybės. Bet valdžia visaip liaupsino tuometį direktorių socialdemokratą A.Taparauską, dar dirbusį tuo pačiu metu ir seimūno padėjėju.
Dabar jau šviesaus atminimo opozicionierius Irmantas Tarvydis kritikavo A.Taparauską, aiškindamas, kad jo vadovaujamas Autobusų parkas yra bedugnis ir gyvuoja tik remiamas iš biudžeto.
Kai A.Taparauskas tapo vicemeru, Autobusų parkas daugiau nei 1,5 metų gyvavo be nuolatinio vadovo.
Šias pareigas laikinai ėjo Reda Giriūnaitė.
Kai kurių vietovių gyventojams tarpmiestiniai maršrutai kaip buvo, taip ir liko galvos skausmu. Jūžintiškiai skundėsi, kad jiems neįmanoma nusigauti iki ligoninės sostinėje ir tą pačią dieną grįžti.
Situacija dar pablogėjo, nes sekmadienį pro Jūžintus nebevažiuoja joks autobusas. Gyventojai kreipėsi į naująjį direktorių, bet šis nieko nepažadėjęs.
Prierašas po nuotrauka:
L.Brekiui (dešinėje) Autobusų parko vairą perdavė R.Giriūnaitė ir A.Taparauskas, bet pastarasis, tapęs vicemeru, aiškiai vengė grįžti į praeitį ir kalbėti apie įmonę. Rokiškio rajono savivaldybės nuotr.