Baimės buvo pagrįstos
Pasitvirtino Kupiškio mero Algirdo Raslano rugsėjį rajono tarybos posėdyje išsakyti nuogąstavimai, ar tik savivaldybės sudarytas sandoris su jos valdoma Autobusų parko įmone nebus teismo panaikintas.
Taip ir įvyko – Panevėžio apygardos teismas patenkino vilniečių keleivių pervežimo bendrovės „Transrevis“ ieškinį ir šį kupiškėnų vidaus sandorį pripažino negaliojančiu.
Kupiškio autobusų parkas dar 5 mėnesius veš keleivius, o per tą laiką rajono savivaldybė viešo konkurso būdu turi atrinkti laimėtoją ir pasirašyti su juo sutartį.
Teismo nuomone, vidaus sandoris, nesurengus viešojo pirkimų konkurso, gali būti sudarytas išimtiniu atveju. Bet Kupiškio savivaldybė tokių išimtinių sąlygų nepagrindė ir neįrodė, kad nebuvo pažeista keleivių vežimo tiekėjų konkurencija.
Bendrovei „Transrevis“ iš rajono savivaldybės ir Autobusų parko priteista po beveik 6650 eurų bylinėjimosi išlaidų.
Jau rašėme, kad „Transrevis“ norėjo dalyvauti viešajame pirkimų konkurse ir vežioti keleivius Kupiškio rajone. Bet savivaldybė privatiems vežėjams užtrenkė duris, kai pernai birželį sudarė sandorį su savo įmone ir nevykdė viešojo pirkimo.
Ne didesnė kaip 1,9 milijono eurų sutartis turėjo galioti ne ilgiau kaip 49 mėnesius. Buvo numatytas 36 mėnesių paslaugų atlikimo terminas, o jam pasibaigus galėjo būti pratęstas dar 12 mėnesių.
Dabar baiminamasi, koks likimas ištiks Autobusų parko įmonę, jei šioji nesugebės pasiūlyti geriausios kainos ir laimėti konkursą.
Tokio sprendimo ir tikėjosi
Įmonės „Transrevis“ atstovas Andrejus Karšul korespondentui sakė net neabejojęs, kad laimės bylą.
„Teismą įtikino mūsų išdėstyti argumentai, o atsakovai nepateikė jokių įrodymų, kad būtų turėję pagrindą sudaryti vidaus sandorį, neskelbdami viešojo pirkimo. Teismas aiškiai pasisakė, kad vidaus sandoris neatitinka viešojo intereso ir riboja konkurenciją“, – aiškino jis.
Ir Respublikinė keleivių vežėjų autobusais asociacija išplatino pranešimą. Jame teigiama, kad Panevėžio apygardos teismo sprendimas yra labai svarbus visai viešojo transporto rinkai.
„Savivaldybės negali tiesiog pasitelkti savo įmones ir apeiti konkurenciją – jos privalo įrodyti, kad tai vienintelis būdas užtikrinti paslaugą“, – cituojamas asociacijos direktorius Darius Marma.
Kupiškio autobusų parko direktorius Virgilijus Braknys atsisakė šia tema kalbėti su korespondentu ir nurodė skambinti į savivaldybę, kur, pasak jo, ir buvo parengtas vidaus sandoris.
Apie įmonės likimą nekalba
Meras A.Raslanas nepasakė, ar savivaldybė skųs teismo sprendimą. Kol kas analizuojama situacija, tariamasi su advokatais.
Pasak mero, savivaldybė pralaimėjo bylą teisme dėl blogai surašytų vidaus sandorio sąlygų. Kas būtent blogai surašyta, meras nepasakė, nes to dokumento ir nenagrinėjęs.
Koks likimas ištiks Kupiškio autobusų parką, jeigu nelaimės konkurso?
To paklaustas meras atkirto nekalbantis apie tai, kas būtų, jeigu būtų.
„Mes vežam žmones, už tai apmoka savivaldybė, vežam vaikus į mokyklą... Ir staiga privatūs vežėjai galėtų pigiau vežti? Na, tai ir vežkit pigiau, kur norit ir kaip norit. Nuo kada jiems ne pinigai rūpi, o žmonių gerovė? Baikit juokus, tai yra visiška nesąmonė“, – piktinosi meras.
Jis tęsė netikintis, kad privatūs vežėjai, laimėję konkursą, vežiotų ir vaikus į mokyklą.
„Ar jiems apsimoka vežioti vaikus? Pažiūrėkit, kiek reikia autobusų, vairuotojų, kas tokiame mažame rajonėlyje važinės po žvyrkelius? Čia yra visiškas absurdas, smegenų pudravimas“, – bėrė A.Raslanas.
Pasak mero, gyventojams pavėžėjimo paslaugos „nėra tokios labai mirtinos“, nes važiuojančiųjų autobusais nėra daug.








