Panevėžyje, buvusioje „Aukštaitijos vandenų“ saugykloje, vyko choreografės Airos Naginevičiūtės instaliacija „Nėščia tyla“.
Šokio teatro AIROS įkūrėja ir vadovė A.Naginevičiūtė yra viena iš šiuolaikinio šokio pradininkių šalyje, choreografė ir pedagogė, apdovanota aukščiausiu teatro apdovanojimu – Auksiniu scenos kryžiumi.
Prieš pasirodymą choreografė pakvietė žiūrovus laisvai vaikščioti po salę, tarp metalinių konstrukcijų, ir šokėjų kūnus stebėti iš apačios.
Panevėžiečiams buvo smalsu pamatyti ir buvusią vandens saugyklą, greičiausiai visi čia pateko pirmą kartą.
Kai durys žiūrovams buvo atvertos, jie viduje išvydo keletą aukštų pastolių, o jų viršuje buvo ištemptas peršviečiamas plastikas. Ant jo gulėjo ar klūpėjo šokėjai. Puikią akustiką turinčioje patalpoje skambėjo muzika, šokėjai iš lėto keitė kūno padėtį, kartais – nebyliai, bet atidžiai žvelgdami žiūrovams į akis.
Žiūrovai irgi laisvai vaikščiojo po šaltą ir drėgną erdvę, nuo vieno šokėjo kito link, jausdamiesi maža instaliacijos dalimi.
Ką vaizduoja šokėjai, ką reiškia jų kūno kalba, kas paslėpta už pavadinimo „Nėščia tyla“? Kiek-vienas į šiuos klausimus turėjo atsakyti pats sau.
Kartu vaikščiojo ir autorė – susimąsčiusi, paskendusi mintyse, tik retkarčiais persimesdama keliais žodžiais su kūrybine komanda.
Po renginio žiūrovai dėkojo autorei už kitokį nei įprastą reginį. Sakė, kad netgi nepajuto vandens saugyklos šalčio.
Neįprastos erdvės kelia meno mėgėjų susidomėjimą. Jau rašėme, kad režisierius Aleksandras Špilevojus su Juozo Miltinio dramos teatro aktoriais spektaklį „Makbetas“ rodo siauruko depe.
Spektaklio metu į lauką vis prasiveriančios sunkios durys žiūrovams daro stiprų įspūdį. Ir tai jau ne pirmas teatro spektaklis depe.