Pabūgo grįžti tuo pačiu keliu
Į Pasvalio rajoną pasimatyti su giminėmis ir aplankyti artimųjų kapų per Vėlines automobiliu vykusi vilnietė vos neįklimpo važiuodama klampia purvyne virtusiu žvyrkeliu, nuo Pervalkų vedančiu pro Rojūnus link Žilpamūšio bei nuo Rojūnų link Puodžių kaimo.
Savo pavardės skelbti nesutikusi moteris tikino, kad lipnų molį ir juodžemį ant kelio užnešė kukurūzus pjaunančios ir juos iš laukų vežančios bendrovės technika.
„Kodėl per šlapymetį būtinai prireikė pjaut kukurūzus, negi negalėjo palaukt, kol pašals? Prieš tai kelias buvo gražiai sutvarkytas, nužvyruotas, o dabar atrodo baisiai. Mano mašina nuo purvo pasidarė juoda, apsitaškė ne tik langai, bet ir stogas“, – pasakojo vilnietė.
Bijodama, kad automobilis neužbuksuotų purvyne, moteris namo grįžo kitu keliu.
„Dabar kelias pasidarė toks, koks buvo prieš kokius 50 metų, kai žmonės, apsiavę aulinius batus ir pasikinkę arklius, brisdavo per purvą“, – kalbėjo pašnekovė.
Po dviejų savaičių dar kartą važiuodama pas gimines moteris pastebėjo, kad kelias nebe toks baisus, o molis jau išdžiūvęs. Bet ji neabejojo, kad palijus kelias vėl virs klampyne.
Juk ne lėktuvais čia skraido
Bendrovės „Draugystė agro“ direktorius Rytis Sologubas patvirtino, kad tai jų technika šituo žvyrkeliu veža laukuose nupjautus kukurūzus. Bet jis neigė, kad kelias sugadintas.
„Mes ne lėktuvais skraidom, o palikti laukuose derliaus negalim, jį nuimti jau laikas. Išties palijus laukuose šlapia, technika kažkiek užneša žemių ant kelio, bet savo paliktas žymes mes ir sutvarkom“, – tikino direktorius.
R.Sologubas aiškino, kad bendrovė purvą nuo žvyrkelio nuvalo tam skirta technika: specialus peilis nustumia žemes ir išlygina kelią, o iš paskos važiuojantis šepetys dar pašluoja.
Pasak direktoriaus, kelias valomas ne kas dvi minutes, ne vien ryte ir vakare, o ištisą dieną.
„Piršto galo žemės gabaliukai gal ir lieka, rankiniu būdu su pincetu jų tikrai niekas nerenka. Bet didieji kumščio dydžio gabalai su šluota išsišluoja“, – patikino bendrovės vadovas.
Paklaustas, ar bendrovė ketina sutvarkyti žvyrkelį ir kada, R.Sologubas patarė laukti derliaus nuėmimo darbų pabaigos.
„Jeigu kelias bus pažeistas mechaniškai, atvešim žvyro, o jeigu tiktai purvo pilnas, tai jį nušluosim, ir viskas“, – sakė bendrovės direktorius.
Žvyrkelio idealiai nenuplaus
Saločių seniūnijos seniūnas Sigitas Savickas patikino, kad čia nedidelė bėda – sunkiasvorės technikos apgadintas žvyrkelis yra pataisomas.
Seniūnas kalbėjęs su bendrovės atstovais ir šie jam pažadėję, kad baigę vežti kukurūzus šią savaitę sutvarkys kelią – atveš žvyro arba skaldos ir išlygins susidariusias provėžas.
„Dabar kelias ten, kur buvo prinešta žemių, yra apvalytas. Juk žinome, kad nuo asfalto galima nuplauti žemes, o nuo žvyrkelio purvo idealiai nenuplausi“, – aiškino seniūnas.
Pasak seniūno, žvyrkelio būklė drėgnesnėse vietose blogesnė – ties Sokų dvaru ir priešais Sokų–Pamūšių mišką.
Anksčiau, kai buvo remontuojama „Via Baltica“ magistralė, šiuo žvyrkeliu važinėjo ne tik lengvosios mašinos, bet ir vilkikai. Nuo transporto gausos kelias buvo apgadintas, bet šiemet jis buvo naujai nužvyruotas ir išlygintas.
Prierašas po nuotrauka:
Šiemet suremontuotas kelias nuo Rojūnų link Žilpamūšio išvagotas didžiulėmis provėžomis.









