Dėl stoties varžėsi trys įmonės
Jau pradeda aiškėti viena iš didžiųjų priežasčių, kodėl Panevėžio autobusų stotis vis dar užbarikaduota tvoromis.
Nors valdžia, kaip jau rašėme, buvo nėrusi į krūmus kone visam geram pusmečiui, bet įvykęs autobusų stoties nuomos konkursas atskleidė pagrindines kortas.
Panevėžio valdžios nelaimei, autobusų stotį valdys ir įvažiavimo į ją pinigus ims bei savo sąskaiton kraus ne miesto savivaldybės įmonė „Panevėžio autobusų parkas“, o svetima vilniečių bendrovė „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“, žinoma paprastesniu – „Toks“ pavadinimu.
Šitaip susiklosčius įvykiams, vietos Autobusų parkui teks likti kone tik miesto autobusų tinklo aptarnautoju.
Pati savivaldybė finansiškai gal nenukentės, nes jai naujieji nuomininkai už naudojimąsi stotimi mokės nemažus pinigus, bet prestižui smūgis, kaip dabar šaiposi kai kurie miestiečiai, suduotas nemažas.
Pasiūlė tiek, kad sudaužė viltis
Konkursas vyko trečiadienį. Be šių dviejų įmonių, konkurse dar varžėsi Kauno bendrovė „Kautra“.
Pradinė naujos autobusų stoties nuomos kaina buvo beveik 23 tūkst. eurų per mėnesį, o „Toks“ pasiūlė 30,3 tūkst. eurų per mėnesį ir laimėjo varžybas.
Vilniečiai stotį valdys dvejus metus ir kasmet miesto savivaldybei sumokės per 364 tūkst. eurų. „Toks“ ne vėliau kaip per 10 dienų su savivaldybe turi pasirašyti nuomos sutartį, priešingu atveju jai teks sumokėti per 30 tūkst. eurų. Po sutarties pasirašymo naujoji autobusų stotis turi būti atidaryta ne vėliau kaip per 60 dienų – taigi po dviejų mėnesių jau gal suskambės atidarymo fanfaros.
Jau rašėme, kad miesto valdžia stotį aiškiai ruošė valdyti savo įmonei – Autobusų parkui, tai liudija, kaip jau rašėme, ir stoties architekto Rolando Paleko teiginys „Sekundei“, kad stoties projektavimo užduotis buvo suderinta su Panevėžio autobusų parko direkcija, jos reikalavimai įvykdyti.
Suma buvo smarkiai per didelė
Autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys tikino, kad pralaimėjimas dėl svarbaus objekto – ne tragedija.
„Pagrindinė mūsų veikla yra keleivių vežimas, taip toliau ir gyvensime – vešime keleivius“, – patikino bendrovės vadovas.
Paklaustas, kodėl Autobusų parkas nepasiūlė didesnės sumos už naujosios stoties nuomą, vadovas atsakė, kad kiekvienas įvertina savo galimybes. Jie paskaičiavę, kad siūlyti daugiau, nei pasiūlė konkurso laimėtojas, jiems neapsimoka.
Lieka klausimas dėl dabar stotyje dirbančių žmonių, nes jiems algą moka Autobusų parkas. Stotyje dirba 16 darbuotojų, jie visi gali būti atleisti.
Direktorius teigė kalbėsiantis su laimėtojais, kad dalis stoties darbuotojų pereitų dirbti į jų bendrovę.
Savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus nieko daugiau nei Autobusų parko direktorius pasakyti negalėjo.
Išsitarė apie galimas antrininkes
Pagal „nuolat užsiėmusios“ jaunosios miesto savivaldybės administracijos direktorės Gintautės Atkočienės elgesį galima spėti, kad ji yra nekompetentinga ir bijo žurnalistų. Vėl, kaip ir anksčiau, jos pakalbinti nepavyko – ir penktadienį priešpiet jos sekretorė nurodė, kad direktorė posėdžiauja.
Paprastai etiški valdžios atstovai po posėdžių patys paskambina žurnalistams, bet to iš G.Atkočienės per jau pusmetį nepavyko sulaukti.
Laikinasis meras Petras Luomanas išsitarė, kad jeigu naujasis autobusų stoties valdytojas vežėjams smarkiai padidins mokestį už įvažiavimą į stotį, gali būti ir keistų dalykų.
„Jeigu jie pareikalautų didelių mokesčių, vežėjas gali ir neužsukti į stotį, o keleivius išlaipinti ir paimti galėtų tarpinėse autobusų stotelėse“, – sakė laikinasis meras.
Svarsto ir važiavimą iš kitur
Šiuo metu tarpinės stotelės, kaip žinoma, yra trys – prie ligoninės, prie „Žemynos“ progimnazijos stadiono J.Basanavičiaus gatvėje ir Klaipėdos gatvėje ties F.Vaitkaus gatve. Tai ką, panevėžiečiai į miesto Autobusų parko tarpmiestinius autobusus, vežančius į Vilnių, Kauną, Šiaulius, turės įlipti ne stotyje, o tose tarpinėse stotelėse? Tai jau būtų tikras skandalas – miestiečiai tokiu sudarytu nepatogumu turėtų piktintis.
Vis dėlto tiek savivaldybės atstovai, tiek Autobusų parko direktorius neatmetė tokios galimybės.
J.Leipus sakė, kad tokiu atveju būtų parinktos kitos mieste esančios stotelės tarpmiestiniams autobusams sustoti, gal net ir ne jau esančiose vietose.
Tik laikinasis meras patikino, jog valdžia nesikiš – nenurodys Autobusų parkui nevažiuoti į naująją stotį.
Visi tikėjosi, kad naujas stoties valdytojas nesukels kainų už įvažiavimą į stotį. Nes esą bus suinteresuotas uždirbti.
A.Gražys sakė, kad mokestis turės būti vienodas visiems vežėjams. Šiuo metu vienam tarpmiestinio reiso autobusui šis mokestis yra 4 eurai.
„Jeigu bus pasiūlyta neadekvati suma, visi vežėjai spręs, kaip elgtis“, – kalbėjo A.Gražys.
Prierašai po nuotraukomis:
1. P.Luomanas išsitarė, kad vežėjas gali ir neužsukti į autobusų stotį.
2. A.Gražys dar laukia stoties valdytojo pasiūlymo dėl mokesčio.
Redakcijos archyvo nuotraukos