Gal tai dar viena brangi architektūrinė ambicija?
Panevėžio valdantieji pastarajame miesto tarybos posėdyje nubalsavo prieš konservatoriaus Igno Gaižiūno iniciatyvą sumažinti mašinų stovėjimo naujosios autobusų stoties požeminėje aikštelėje kainą, kad ji nestovėtų tuščia.
Už vieną valandą stovėjimo šioje aikštelėje reikia mokėti 1 eurą, tarybos narys parengė projektą, siūlydamas mokestį sumažinti iki 60 centų už valandą. Tokią kainą vairuotojai moka statydami automobilius raudonojoje zonoje, kad ir šalia esančioje Savanorių aikštėje.
Posėdžio pradžioje apie naujosios autobusų stoties ir po ja esančios požeminės aikštelės nesklandumus pasisakė opozicijos lyderė, konservatorė Indiana Grigienė.
„Ar daugiau kaip 7 milijonai investicijos pagerino paslaugas, o gal tai buvo dar viena brangi architektūrinė ambicija? – klausė I.Grigienė. – Stotyje per mažai vietos autobusams apsisukti ir stovėti, todėl naudojama senosios stoties aikštė. Keleiviams nėra elementarios kavinukės, tualetai neatlaiko lankytojų srauto, vairuotojai dirba siuntų skyriaus krovikais.“
Nuolat laisvos 86 vietos
Pranešėja stebėjosi, negi jau sugedo požeminės mašinų stovėjimo aikštelės švieslentė, nes ji nuolat rodo tą patį skaičių 86, reiškiantį, kad aikštelėje yra tiek laisvų vietų.
„Kaip žinoma, požeminė statyba yra labai brangi, prieš darant tokio masto investicijas būtina poreikio ir atsiperkamumo analizė. Vienintelis dalykas, po kuriuo galima pasislėpti, yra geopolitinė padėtis ir aikštelės panaudojimas priedangai. Būkim biedni, bet teisingi, prieš planuodami statybas apie tai nesvarstėte, kaip ir nesvarstėte apie atsiperkamumą, o jo nėra“, – kalbėjo I.Grigienė.
Opozicionierė ragino valdančiuosius nepiktinti žmonių valdiškų pinigų švaistymu.
„Daiktas turi tarnauti tiems, kurių pinigais jis pastatytas. Gėda nuolat matyti užstrigusį užrašą – 86 laisvos vietos“, – pareiškė I.Grigienė.
Dienos pelnas – tik 3 eurai
Prasidėjus sprendimo projekto svarstymui jo autorius I.Gaižiūnas sakė, kad dėl didelio mokesčio vairuotojai labai mažai naudojasi požemine aikštele – tik apie 100 automobilių per mėnesį.
„Į požeminę aikštelę investuota nemažai miesto gyventojų pinigų, siekiant ją maksimaliai įveiklinti, reikia sumažinti rinkliavos įkainį, kad panevėžiečiai aktyviau ja naudotųsi“, – sakė I.Gaižiūnas.
Valdančiųjų atstovas Lauras Jagminas teigė išsiaiškinęs, kad požeminė aikštelė per dieną vidutiniškai sugeneruoja vos 3 eurus, o geriausiu atveju – 5 eurus pajamų.
Demokratas stebėjosi savivaldybės administracijos parengtu raštu tarybos nariams dėl požeminės aikštelės efektyvumo principų neatitikimo ir patirtų išlaidų neatsipirkimo.
„Skaičiuojant vadinamuoju bukuoju būdu vien programavimas, įrengimas ir apklijavimas mums atsipirkinės trejus metus. Įdomiausia, kad to rašto parengimo darbo užmokesčio kaštai didesni negu požeminės aikštelės sugeneruotos pajamos. Paradoksali situacija“, – kalbėjo L.Jagminas.
Tačiau, jo nuomone, kainos sumažinimas iki 60 centų už valandą nieko nepakeis.
Mokytoja pribloškė pasisakymu
I.Grigienė teigė, kad labai audringai klausimą svarstant komitete ji neišgirdo nė vieno rimto argumento, kodėl negalima kainos sumažinti.
„Šita aikštelė tampa miestiečių pajuokos objektu, į socialinius tinklus labai dažnai įkeliama etiketė, kad yra 86 laisvos vietos“, – pareiškė konservatorė.
Opozicijos lyderė pridūrė, kad jeigu I.Gaižiūno siūlymas bus atmestas, ji iš merės ir administracijos artimiausiu metu norės sulaukti plano, kaip kitaip ketinama įveiklinti požeminę aikštelę.
Tada savo pasisakymu pribloškė valdančiųjų atstovė Birutė Valkiūnienė.
„Galime konstatuoti, kad miesto automobilių statymas yra gerai sutvarkytas, vietų visiems užtenka. Štai ką parodė šita požeminė aikštelė. Baikim baladotis į krūtinę, kad pas mus viskas blogai. Gerai pas mus yra ir džiaukimės, kad turime tos vietos, kad jeigu reiktų, čia ir dabar parkuoju nors ir 50 ramiai“, – pareiškė lietuvių kalbos mokytoja ir politikė B.Valkiūnienė.
Siūlė pasižiūrėti pro langą
Komiteto „Panevėžio labui“ narė Viktorija Vidžiūnienė pareiškė, kad ne tik ji, bet ir daugelis jos kolegų šio pasisakymo turbūt klausėsi su šypsena.
„Tas pasakymas, kad vietų visiems užtenka ir nėra poreikio... Kam tada išvis tą aikštelę įrengėme, kam investavom miesto biudžeto lėšas, kai yra tiek daug kitų skaudulių?“ – klausė opozicijos atstovė.
Pasak I.Gaižiūno, kai kurių tarybos narių demagoginius pareiškimus, kuriais buvo siekiama išversti realybę ir bandyti konstruoti kažkokį alternatyvų pasaulį, išties buvo galima klausytis su šypsena.
„Galima ir dabar pro posėdžių salės langus pasižiūrėti į Savanorių aikštės aikštelę ir matyti, kaip ji visiškai pripildyta mašinų. Žmonės jas stato daugiabučių kiemuose, kad tik nereikėtų susimokėti padidintos kainos požeminėje aikštelėje“, – kalbėjo konservatorius.
Be 4 opozicijos atstovų, kainos sumažinimui pritarė tik viena valdančiųjų atstovė Elvyra Pažemeckaitė.
Prierašas po nuotrauka:
Švieslentė tarsi sugedusi nuolat rodo tą patį laisvų vietų skaičių.
A.Švelnos nuotr.