Pirks du elektromobilius
Kaip ir kupiškėnai, taip ir Biržų rajono tarybos nariai nubalsavo už naujovę – gyventojų vežiojimą svarbių reikalų tvarkyti.
Kaip jau rašėme, visoje apskrityje vykdomas Europos Sąjungos finansuojamas projektas – vežioti kaimų gyventojus į rajono centrą. Pavėžėjimo kriterijus – kaimietis turi gyventi toliau nei už 2 kilometrų nuo autobusų stotelės.
Kol kas kalbama apie nemokamą vežimą. Projektas vyks 4 metus, o jam pasibaigus kiekviena savivaldybė dar 5 metus privalės vežioti gyventojus.
Numatoma Biržų projekto vertė – 260 tūkst. eurų, rajonas turės prisidėti 15 proc. – beveik 40 tūkst. eurų.
Tam bus perkami du elektromobiliai ir krovimo stotelė. Rokiškyje veiks bendrasis skambučių centras.
Siūlė steigti taksi padalinį
Klausimą per rajono tarybos posėdį pristačiusi Strateginio planavimo ir turto valdymo skyriaus vedėja Zita Marcinkevičiūtė skaičiavo, kad vienas elektromobilis per metus turėtų nuvažiuoti apie 24 tūkst. kilometrų, per mėnesį – 2 tūkst. kilometrų. Šiuo metu pavėžėjimo paslauga priklausytų beveik 700 rajono gyventojų.
Gyventojus vežioti greičiausiai bus įpareigotas Biržų autobusų parkas.
Tai iškart sukėlė abejonių valstiečiui Audriui Šimui. Jis klausė, ar nevertėtų surengti viešąjį konkursą, kad jo nugalėtojas – galbūt kita įmonė, o ne Autobusų parkas, arba privatus vežėjas – nuo savivaldybės nuimtų prisidėjimo naštą?
Į tai meras Kęstutis Knizikevičius aiškino, kad būta įvairių svarstymų. Bet Biržuose nuspręsta stiprinti savivaldybės įmonę – Autobusų parką.
„Biržų atgimimo“ narys Kęstutis Isakas klausė, ar kas nors skaičiavo, kiek iš tų žmonių turi nuosavus automobilius ir juos vairuoja. Tad ar nenutiks, kad užsakymų nebus arba jų bus labai mažai ir elektromobiliai stovės Autobusų parko aikštelėje?
Jis svarstė, gal vertėtų Autobusų parkui įsteigti taksi padalinį – jie vežiotų visus klientus, o galintiems pasinaudoti šia pavėžėjimo paslauga būtų suteikta pirmenybė.
Skyriaus vedėja jam trumpai atsakė, kad tokiam padaliniui nebūtų europinės paramos.
Į parduotuvę tai neveš
Konservatorius Laurynas Bukys įžiūrėjo kitą riziką – ar dirbantieji švietimo, medicinos įstaigose, policijoje neįsigudrins šios paslaugos užsisakinėti kas vakarą, kad kaip nuosavu taksi ir veikiausiai netgi nemokamai nuvyktų į darbą, o po jo – dar ir namo sugrįžtų?
K.Isakas klausė, kas patikrins, ar žmogus gyvena daugiau nei 2 kilometrai nuo autobusų stotelės, ar tik 1 kilometrą ir 950 metrų.
Z.Marcinkevičiūtė tarybos narius patikino, kad viskas vyks pagal aprašą, kurį jie patys tvirtins. Paslaugą gyventojai turės užsisakyti telefonu, prašymas bus tikrinamas bei vertinamas, taip pat – ir atstumas.
Demokratas Dalius Drevinskas kalbėjo, kad jau dabar yra įsigudrinusių greitosios pagalbos paslauga naudotis kaip taksi. Esą jie išsikviečia medikus, o iš tiesų tenori pasiekti parduotuvę ir nusipirkti gėrimo. Politikas netgi patikino, kad po to jie dar ir parvežami namo.
Z.Marcinkevičiūtė užtikrino, kad žmonės bus vežami tik į nurodytas įstaigas, o ne į parduotuves.
Patraukė per dantį nieko neveikiančius vicemerus
Socialdemokratas Dalius Jakubėnas prisipažino, kad dėl šio projekto daug kas neaišku, bet yra akivaizdus pliusas – rajonui liks du elektromobiliai ir įkrovimo stotelė.
„Ar tai ne gundanti priemonė? Tiktai už“, – ragino ir kitus politikus balsuoti.
A.Šimas taip pat pateikė savo pasiūlymą. Esą kai rajonas nebebus susietas su Rokiškio skambučių centru, telefonu galėsią atsiliepinėti vicemerė ar vicemeras.
„Laisvo laiko, mano manymu, jie turi daug. Bus mažiau kelionių“, – dabartinius rajono vicemerus per dantį patraukė politikas.
Už naują pavėžėjimo paslaugą balsavo dauguma politikų.
Prierašas po nuotraukomis:
L.Bukys (nuotr. kairėje) ir D.Drevinskas nuogąstavo, ar gyventojai neįsigudrins piktnaudžiauti naująja pavėžėjimo paslauga. A.Švelnos nuotr.








